May 24

Comino a Gozo

by in Európa, Malta Trip

Prvý večer sme sa v meste nachvíľu zastavili pri reklame na výlet na lodi. Hneď sa k nám prihovoril týpek svojou lámanou česko-poľsko-angličtinou a po pár minútach nás prehovoril aby sme si výlet kúpili. Plán sme nemali a na najmenší z troch ostrovov by sme sa aj tak asi nedostali, takže prečo nie.

Už ráno, keď sme čakali, kým loď vypláva, mi bolo jasné, že sa dnes spálim. Zase som raz išiel do krajiny, kde peče slnko, bez opaľovacieho krému. A že to ani maminu nenapadlo ma stále prekvapuje. Výlet pozostával z plavby po pobreží, prehliadky niekoľko jaskýň a 4 hodinovej zastávke na ostrove Comino v zátoke Blue Lagoon.

P1390050 P1390078

Keď už sme sa konečne dostali do Blue Lagoon, tesne pred zakotvením sme chytili niečo do vrtule motora a tak sme ostali stáť uprostred kotviska. Ako v akčnom filme pre nás prišla ďalšia loď, na ktorú sme museli preskákať.

Prvý pocit z Modrej Lagúny – mega moc ľudí. Ešte ani sezóna nezačala a už si nebolo kde zložiť veci. Voda bola krásna, čistá ale dosť studená a na freediving bolo dno celkom mŕtve. Na Malte je naozaj veľa potápačských miest, ale Blue Lagoon určite nie je jedno z nich.

Poopaľovali a spálili sme sa, zaplávali a pofreedivovali si, dali si domáce pivo Cisk, prešli časť ostrova a pred piatou nás loď zobrala naspäť na hlavný ostrov.

Deň 3. Dnes sa ukáže, či prvých 21 km bez nehody bola náhoda, ale som naozaj taký dobrý šofér. V pláne máme prejsť Gozo, druhý najväčší ostrov. Trajekty chodia každých 45 minút, spiatočný lístok pre auto a 2 ľudí je okolo 20 eur.

Prvú časť cesty máme na severe ostrova – 5 a pol tisíc rokov staré sídlo, jaskyňu nymfy Kalypso a pláž. Na moje prekvapenie, najviac ma zaujala pláž. Chrám bol proste kopa kameňov trochu estetickejšie poukladaná na sebe a jaskyňu Kalypso sme popravde ani nenašli. Boli sme na mieste, kde by mala byť, ale po jaskyni ani chýru ani slychu. A to nie je len tak schovať jaskynu pred zrakom turistov. Zato pláž, tá bola fakt super – gýčové obrázky v piesku, fakt výborný hot dog v miestnom stánku, pekný výhľad. Čo viac si priať.

Ďalšou zastávkou je Azurové okno na západ ostrova. Tu sa odohrávala spomínana svadba Daenerys a Khal Drogo z Game of Thrones. Celá plocha je pomerne nebezpečná na nepozorované chodenie, takže počas natáčania tu museli asi vysypať tony piesku. Ale výhľad je nádherný. Nie len pre turistov, ale aj potápačov. Tých tu bolo neúrekom, či už v Blue Hole, alebo Inland sea, čo je zátoka spojená s morou cez úzku štrbinu v skale. Píšem si na zoznam miest, kam sa chcem ešte vrátiť (potápať).

Prehliadku ostrova sme zakončili v hlavnom meste Victoria. Navštívili sme citadelu s výhľadom na celé mesto, starú väznicu, ktorá mala “až” 6 ciel, miestny park s divno pomaľovanými tínedžerkami a Lidl. S extra mizerným výberom. Skoro žiadnu zeleninu tam nemali.

Keď nás trajekt vyhodil na hlavnom ostrove, vydali sme sa do prírodného parku. Pod pojmom prírodný asi mysleli poľnohospodárske polia, lebo nič viac prírodné tu nebolo. Ale nachádza sa tu krásna, malebná dedinka Pepka námorníka! Postavili ju v 1980 keď natáčali film a odvtedy slúži ako zábavný komplex.

Ďalšia stovka kilometrov za nami. Unavení z cestovania v aute (našťastie má klímu) sme zašli na zmrzlinu a zalomili to na byte. Zajtra si podáme hlavný ostrov.