Sep 30

New York #2

by in Nature trip

Druhý deň v New Yorku sme začali veľmi lenivo a pred obedom sme sa z domu nedostali. Čo je samozrejme veľmi dobré, lebo prvá zastávka je Whole Foods a moje milované grilované kurča. Dúfam, že spolu strávime ešte niekoľko plodných dní.

Na dnes máme kúpené lístky na Top of the Rock počas západu slnka, ale dovtedy to bude len flákačka po Manhattane. Práve v tomto čase je v rámci dvadsiateho výročia Priateľov otvorený Central Perk (kde obsluhuje priamo Gunther!), čo si ale uvedomili aj dva bloky ľudí a tak sme sa len popozerali pred kaviarničkou a pokračujeme ďalej na juh. Šťastie opäť skúsime o dva týždne keď sa vrátime z road tripu.

nature-2_01 nature-2_02

Dostávame sa do business časti Manhattanu, súdy, právo, Wall Street ale je sobota, takže je to tu ľudoprázdne. Ale ako pjekné.

Slnko sa nebezpečne blíži k horizontu a tak stúpame 67 poschodí na vrchol Rockefeller Center, na Top of the Rock. Mrte ľudí (minimálne piati Slováci), ktorí asi podobne ako my čakajú na najlepšie kýčové zábery zapadajúceho slnka z 2. najvyššieho verejného miesta v New Yorku. Aj toto bolo pjekné. Celé je to tu pjekné.

nature-2_07 nature-2_08

Neuveríte, kam sme išli na večeru a nákupy na zajtrajší deň. Áno, áno, Whole Foods. Ja to tam proste milujem.

Autá v Amerike – netuším na čom fičia, ale naprostá väčšina áut v New Yorku (a pravdepodobne teda v USA) je skoro nepočuteľná. Či to je sedan alebo veľké SUV, prejde okolo ako vánok. Ako keby mali všetci elektromotory.

nature-2_09 nature-2_10

Vpravo je zastávka, kde sme bývali

Slnko opäť vyšlo, opäť hic jak u nás v lete. My sme opäť vystúpili na Manhattane, tentoraz na úplnom juhu odkiaľ vyplavávajú ľode na Sochu Slobody. Vstupenky do jej koruny sú až do Novembra vypredané a tak sme sa len prechádzali po ostrove.

nature-2_11 nature-2_12

Ľoď nás zobrala aj na Ellis Island, cez ktorý museli v minulosti všetci imigranti prejsť. Keby ma zaujíma história, asi by sa mi tu páčilo, ale ináč je to len staršia budova, vhodná na natáčanie hororu z prostredia psychiatrickej liečebne. A tak sa poberáme naspäť na Manhattan.

nature-2_13 nature-2_14

Veľmi krotké čajky

Nákupy si nechávame na posledné dni (aby sme mali čo jesť) ale aj tak sa nevyhneme Mayce’s – “World’s largest store” ako vraví obrovský banner vpredu. Je tak veľký a starý, že podľa poschodí sa dá určovať jeho vek. Od šiesteho sú kraje eskalátorov drevené a od siedmeho dokonca aj samotné schody eskalátoru. Moc ľudí tam asi nechodí.

nature-2_15 nature-2_17

Vľavo je naša denno-denná záchrana, vpravo High Line Park

Na záver sme si dali prechádzku po High Line Park, starej nadzemke, prerobenej na pekný park a zabalili to. New York, vidíme sa o 2 týždne. A zajtra ráno.

nature-2_16 nature-2_18

O deviatej ráno už sme boli v New Jersey na letisku Newark, kde na nás čakalo požičané auto. Je to lacnejšie ako v New Yorku na JFK. Naložíme sa, kolečko po parkovisku na vyskúšanie a keď sme sa dostali k exitu, slečna nám povedala, že sme si zobrali zlé auto 😀 Tak sme sa vrátili a všetko prehádzali do správneho, Chrysleru 200. Road trip začína.