Feb 06

Hualien a národný park Taroko

by in Čínska samospráva

Prechádzania po železobetónových mestách už máme dosť a tak ráno o 7 nasadáme do vlaku a opúšťame Taipei, smer Hualien. Lístky na vlak sa dajú pohodlne kúpiť na internete a samotný lístok si vyzdvihnete buď na stanici alebo v 7-Eleven a podobných reťazcoch (maximálne 30 minút pred odchodom). Do Hualienu je to kúsok cez 2 hodiny bez zastávky.

Hualien sám o sebe nie je asi ničím zaujímavý, pôsobí na mňa dosť americky – nízke mesto, široké ulice. Ale hodinu cesty autobusom sa nachádza národný park Taroko, kam máme namierené. Pokiaľ nemáte v pláne si zaplatiť celodennú tour, tak od 7 do 15 ide každú hodinu autobus z Hualienu do Taroka. Naspäť ide posledný o 17, preto ak sme chceli pochodiť čo najviac parku, museli sme Taipei opustiť relatívne skoro.


Hlavák   |   Náhodná hualienská ulica

Do Taroka sa dostávame až po 11, takže máme okolo päť hodín, aby sme stihli posledný autobus. Ale ako som sa dočítal, šoféri nie sú moc dochvíľni, takže na zastávku prídu ±15 minút od písaného času.

Čo zo začiatku vyzerala ako príjemná, trochu-do-kopca túra sa veľmi rýchlo premenilo na stupák jak sviňa. Po skoro 1500 schodov a necelom kilometri sme sa ocitli o 200 metrov vyššie. Chodník síce pokračoval ďalej, ale už len blatový a keďže trochu pršalo, tak sme sa otočili, že zvolíme nejakú ľudskejšiu trasu, kde sme už stretli aj pomerne dosť turistov.


Začalo to tak nevinne…   |   …keď tu zrazu schody. A nechceli skončiť.


Miestny zverinec   |   Tu sme to zabalili, Dali Village už bola moc zablatená

V Taroku je celkovo 9 scénických, prechádzkových chodníkov, 5 náročnejších turistických (ktorý sme išli hneď na začiatku) a 17 horolezeckých, na väčšinu ktorých potrebujete povolenie od správy parku. Nám sa podarilo prejsť jeden turistický a dva prechádzkové hlavne kvôli nedostatku času, ale aj preto, lebo polovica z nich je momentálne zavretá. Asi sa im niekde zosunula pôda (čo je tu bežné), lebo ani autobus nešiel až na konečnú, ale len tak do polky parku.


Miestny maskot?   |   Ako v Indianovi Jonesovi!


Panorámka #1 – trochu kontrastu

Posledným busom sme sa vrátili do Hualienu, konečne ubytovali a na večeru si dali typické taiwanské jedlo – Subway. Tak sme boli zničení, že cieľ bol si čím skôr ľahnúť do postele a zjesť čokoľvek je v dosahu ruky a nie experimentovať s domácou stravou.


Robia poriadky na ceste   |   Posledná zastávka autobusu, Buluowan.


Výhľad z Buluowanu   |   Podozrivo pekná voda

Ráno nasadáme opäť na vlak, tentoraz smer Kaohsiung. Na priamy spoj sme nemali šťastie, lístky boli už vypredané, takže sme sa museli uspokojiť s krátkym prestupom v Taitungu. Ak plánujete ísť vlakom po Taiwane dlhšie trasy, kúpte si lístok čim skôr. Deň dopredu už môžu byť všetky miesta vypredané.

Keď sme pristáli v Taipei a celkovo keď sme boli v ňom, nemal som pocit, že by bol Taiwan nejaký moc tropický. Ale keď sme išli vlakom po východnom pobreží, vtedy zbadáte, že Taiwan vyzerá ako džungla. Všetko na okolo zelené, hory až po vrch zarastené stromami, pozdĺž koľají množstvo polí s ryžou, vlhko a upršano.


Rejže, rejže, zase rejže…   |   … a dúha!

A čo sa samotných vlakov týka, záleží, na ktorý nastúpite. My sme išli celkovo troma rôznymi a aj keď neboli extra moderné, všetky boli pohodlné so sklápacími sedačkami a obrovským priestorom na nohy, čo mi príde fakt zbytočné, keď si predstavím, že väčšina taiwanskej populácie je o hlavu menšia. A vlaky chodili na minútu presne (to by na Slovensku neprešlo, ľudia už počítajú s meškaním).


Priestoru na rozdávanie   |   Cielené zneužitie je asi povolené?

No proste, cestovanie vlakom po Taiwane je dosť príjemné. A ak pôjdete z Taitungu do Kaohsiung, počtom tunelov bez problémov prekonajú aj Talianov.


V Hualiene je asi vojenská základňa, lebo tu stále lietali stíhačky


Miestny zverinec #2   |   Začiatok Taroka


Panorámka #2


Kade tade Tarokom


Panorámka #3


Fajnové ovocie aj s vysokohorskou prirážkou   |   I will!


Panorámka #4


Lokální v Taitungu. Mi to z diaľky pripomínalo slovenské vyrezávačky


Panorámka #5

Tags: ,

Comments are closed.