Oct 11

Vo svete Mormonov

by in Nature trip

Hlavnú časť, návštevu Yellowstonu, máme za sebou, teraz nás čaká dlhá cesta naspäť. Do Yellowstonu sme išli severom, naspäť volíme južnú cestu cez Salt Lake City, Denver, Kansas City, St. Louis, Indianapolis, Pittsburgh a hore k Niagárskym vodopádom, ktoré sme na začiatku vynechali.

nature-5_01 nature-5_02

Do Salt Lake City, mesta Mormonov, prichádzame pred obedom. Pri Temple Square, hlavnej Utahskej atrakcii nás zastavujú dve Mormonky, aby nám dali mapu centra, čo navštíviť a viacmenej nás vyspovedali o úplne všetkom. Ale aspoň sme sa dozvedeli, že sa dá zadarmo dostať do budovy mormonského veliteľstva na 26. poschodie, odkiaľ je krásny výhľad na celé Salt Lake City. Ako naschvál, dnes sa tam však koná nejaké stretnutie z celého sveta, takže sa hore nedá dostať. Práve to jedno poschodie potrebujú.

nature-5_03 nature-5_04

Vo Walmarte sme si skúsili americkú 14 dňovú záruku (vracali sme teplé oblečenie, ktoré nám už je k ničomu) a úplne bez problémov. Bločik, oblečenie, žiadne otázky.

Vonku je príjemne teplo tak že by sme sa išli okúpať. Najvhodnejšie miesto by asi bol Anthelope Island, ale už sa nám nechce vraciať na sever, lebo ubytovanie máme v Santaquin, asi hodinu cesty pod Salt Lake City. Skúšame teda ísť po pobreži na juh, ale nič vhodné sme nenašli. Na Google Maps sme našli plážičku pri Utahskom jazere, ale keď sme prišli, jeden by sa aj dovracal ako to tam strašne páchlo. Tak teda žiadne kúpanie.

nature-5_05 nature-5_06

V Santaquin bývame cez Airbnb u páru, ktorý si pred pol rokom kúpil svadobný salón, The Orchard. Priznám sa, po predstavení sa nám hlavou predierali myšlienky, akým spôsobom nás v noci zabijú. Ale za $7,5 na noc si asi nemôžeme sťažovať.

Ukázalo sa však, že obaja sú strašne milí a týpek sa mohol pretrhnúť, aby nám pomohol akokoľvek mohol. Ráno nám dokonca spravil raňajky, počas ktorých hral Elán. V Amerike, Elán. To chceš.

nature-5_07

Na kúpanie sme sa už pripravili a tak ráno vyrážame k teplému prameňu, asi 150 km pod Santaquin. Drobná zachádzka, ale fakt že sa chceme okúpať. K prameňu vedie 8 km poľná cesta, počas ktorej váhame, či vôbec ideme správne, ale odmenou nám bola 13m hlboká jaskyňa plná teplej vody a troch potápačov, ktorí nám požičali okuliare takže som si mohol aj zafreedivovať. Nič moc k videniu, ale príjemné spestrenie dňa.

Pred nami je opäť ďalšia noc v aute, tentoraz sme si veľmi “múdro” zvolili odpočívadlo v horách, kúsok od Aspenu v Colorade. Zaspávame pri jednom stupni nad nulou.

nature-5_07 nature-5_08

nature-5_11

V Salt Lake City sa nachádza FamilySearch, najväčšia organizácia na vyhľadávanie svojich predkov. Na pamiatku nám spravili fotku.