Bangkok opúšťame o krásnej siedmej hodine rannej, čo prakticky znamená, že sme sa nevyspali. Na Ko Tao sa dostávame o 15 poobede, po hodinovom lete, 1.5 hodine v autobuse a 4 hodinách na lodi. To s vašim žalúdkom celkom zamáva.
—
Bývame v nádhernej vile, s výhľadom, na ktorý si viem predstaviť pozerať sa do konca života. Za 15 eur / noc / osobu máme k dispozícii tri izby, každú s vlastnou kúpeľkou, obrovskú obývačku s kuchyňou, terasu a dva bazény. A ešte domácu, ktorá nám každý deň upratuje a holku z Fínska, customer managerku, ktorej stačí zavolať a vybaví čokoľvek potrebujeme. Veľmi rýchlo sa na takýto luxus zvyká.
Ko Tao je pomerne malý, hornatý ostrov, na dĺžku možno 10 kilometrov. Jazdí sa tu buď na motorke alebo na Toyote Hilux. Prišlo mi, že nič iné by tu ani nemalo šancu. Super ale je, že na Hilux sa v kľude zmestíme všetci desiati (bez batožiny), takže nám stačí zavolať jeden taxík ak niekam potrebujeme ísť.
Ko Tao know-how
- Repelenty – ťažko povedať, či je to výsada Ko Tao, ale vôbec ma neštípu komáre. Už som dokonca aj prestal používať repelent, lebo ho ani nepotrebujem. A smrdí ako chlast.
- Našinci – mám pocit, že hocikam, kam cestujem, vždy stretnem Čecha alebo Slováka. Samozrejme aj na Ko Tao sme ich pár stretli. Ale poteší to, pokecáte si, vymeníte tipy a každý si pokračujete opäť svojou cestou.
- Medziostrovné presuny – vôbec sa neoplatí kupovať lístky cez internet. V Thajsku operuje niekoľko lodných spoločností, ktoré dennodenne chodia z ostrova na ostrov, takže naozaj stačí len prísť pol hodinu pred odchodom, kúpiť si lístok a nastúpiť. Dokonca majú aj zabezpečenú dopravu po pevnine, takže ak pôjdete napr. z Ko Tao na Ko Phi Phi ako my, kúpite si jeden lístok a v cene je loď z Ko Taa, bus cez pevninu a loď na Ko Phi Phi. Praktické.
- Jedlo – to, že streetfood je všade v Ázii super už sme si povedali. Ale ďalšiu vychytávku, ktorú som objavil je, že aj keď si objednávate stále to isté jedlo (rezancovú hovädziu polievku v mojom prípade), v každom podniku chutí ináč. Viacmenej nekonečná studnica nových chutí.
- Potápanie – ak náhodou pôjdete na Ko Tao, bežte na celodennú plavbu loďou okolo ostrova (750 THB + 100 THB poplatok za vstup do národného parku). Zastaví v každej peknej zátoke, kde sa dá dobre potápať. Takto sme videli nádherné korále a dokonca som si aj zaplával s korytnačkou 🙂
- Cestovanie v skupine – odhliadnúc od organizovania a dohadovania, čo sa bude robiť, najväčšia príťaž cestovania v skupine väčšej ako 1 je keď nastane problém. A on nastal. Z Ko Taa ochádzajú ráno dve lode, o 6:00 a 6:30. Naša bola skoršia, ale nedopatrením sme mali taxík objednaný na neskoršiu. Takže keď sme prišli do prístavu, naša loď už bola preč. Cestovať sám, proste kúpim lístok na neskoršiu a nasadnem na ňu. Pri cestovaní v skupine je postup úplne presne taký istý, ale nezaobíde sa to bez poznámok a stresu. A kto má náladu počúvať niečo také hneď po ránu? Not this guy.
Skúter
Moja nová láska. Za 200 THB na deň sme si požičali skútrik aby sme mohli prejsť celý ostrov. V požičovni po nás chceli len pas ako zálohu, Vodičák nikoho nezaujímal. Prilbu tu nikto nenosí a mám pocit, že v požičovni aj keby chceme, tak žiadne nemajú. A určite chcete kolesá s drapákmi, ináč sa na mnohé miesta dostanete s problémami.
Ak máte radi jazdenie, minimálne Ko Tao je úplne super na vybláznenie. Stačí ísť trochu ďalej od civilizácie a cesta sa zmení na hlinenú. Až by vás prekvapilo ako živý je taký najslabší skúter, úplna radosť lietať džunglou.
Najväčšia výhoda je samozrejme, že sa dostanete veľmi rýchlo hocikam na ostrove. Mimo jednej pláže sa nám tak podarilo prejsť všetky ostatné a dostať sa na dve super výhliadky na vrcholku hôr.
Pre väčšinu ľudí je cena 200 THB konečná, lebo nádrž býva tak do polky pri požičaní, čo by malo na bežné vozenie stačiť, my sme sa ale bežne nevozili, takže za 100 THB sme ešte dotankovali. A keby neprší a nemajú popri cestách járky, tak som ani nemusel doplácať 1000 THB pokutu za nejaké tie škrabance. Možno bol skútrik až moc živý.
—
Ko Tao (bohužiaľ) opúšťame, o pol hodinu neskôr a 1300 THB ľahší ako sme plánovali, smer Ko Phi Phi – kedysi DiCapriov raj na Zemi.