Nov 15

Ko Phi Phi

by in South-East Asia trip

Z DiCapriovho filmu znelo Ko Phi Phi ako raj na Zemi, niekoľko rokov neskôr je z neho turistická destinácia.

Narvať 16 ľudí do malej dodávky? Bez problémov

Na Ko Phi Phi priplávavame akurát pri západe slnka, takže pohľad je to vskutku pekný. Už z diaľky vidno hromadu lodičiek, ktoré určite poznáte z marketingových fotiek z Thajska. Ostatne, veľa tých fotiek je fotených práve na Ko Phi Phi. Zvyknutí na kľud z Ko Tao sa nám po zaplatení ostrovnej dane 20 THB naskytá trochu iný pohľad – turisticky rozvinutá destinácia s hromadou obchodov, reštaurácii a barov. Skoro ako Ibiza.

Krásny západ slnka   |   Typické thajské loďky

Ubytovali sme sa, rovno aj vybavili cestu na Ko Lipe o dva dni a vyrážame do ulíc. Večera ako obvykle výborná (rezancové polievky proste vedia robiť hocikde) a s nulovým plánom sme nakoniec skončili na jednej veľkej párty v Dojo a Stockholm baroch. Ľudia sa tu vedia zabávať. A praktická vec, čo by mohli zaviesť aj u nás, drinky podávajú v litrových kýblikoch so slamkami.

Ešte nejaké to zapadanie

Po prebdenej noci máme vybavenú taxi loďku na 4 hodiny, ktorá nás prevezie na menší z dvoch Ko Phi Phi ostrovov, Ko Phi Phi Ley. Na ňom sa mimo iné nachádza Maya Bay, známa pláž z filmu The Beach. Pri väčšej skupine sa oplatí zobrať taxi loďku, než platiť spoločnú tour. Nás celý taxík na 4 hodiny vyšiel 3500 THB, vrátane vody a ananásu a sami sme si určili koľko kde strávime času.

Náš taxík   |   Náš taxikár

Ko Phi Phi know-how

• Pivo – asi som to ešte nespomenul – majú tu dobré pivo. Volá sa Chang, je drahšie ako u nás (50+THB v obchode, 80+THB v reštaurácii), v 620ml fľašiach, ale ležák je to vskutku dobrý. Palec hore.
  • Chili – v jednom podniku som objavil ešte lepšiu vec ako nadrobno sekané sušené chili – na kolieska nakrájané chili papričky v niečom ako sójovom náleve. Krásne to štípe a ešte to aj dobre dochucuje jedlo.

Skupinovky po prvé

• Párty – ak plánujete ísť na Ko Phi Phi kvôli kľudu, ste na zlom ostrove. Ale ak ste si prišli užívať nočný život, ste tu správne. Je tu hádam viacej turistov ako domácich.
  • WiFi – majú tu prekvapivo rýchly internet, miestami išiel aj 20Mbit/10Mbit. Takže na nejaké to digitálne nomádstvo by Phi Phi mohlo celkom postačovať.
  • Nosiči batožiny – lenivší ľudia (ako sme napr. my) si môžu za 50THB/batožinu prenajať týpka, ktorý vám ju hocikam prinesie. Majú také fajnové káričky a vždy keď im niekto zavadzia, tak kričia “Phi Phi”.

Uvítanie   |   Imigranti v Thajsku

• Pláž – počas prílivu môže byť, počas odlivu je to hrozná smradlavá diera. A ešte k tomu nie je neobvyklé nachádzať rozbité sklo na pláži. To nechcete.
  • The Beach – tak tá je úplne prefláknutá. Turistov ako mravcov na pláži, lodí v zátoke, že ani peknú fotku nespravíte a ešte aj poplatok 400 THB za vstup na ňu. Takže tú sme vynechali.

The Beach   |   “Krásny” pohľad na odliv

Dnes len takto kratšie, však sme tu boli len dve noci. Ráno odchádzame na zatiaľ najmenší ostrov Ko Lipe.

Hlavne teda nekrmiť opice

Opäť ten západ   |   Ko Phi Phi Ley

Skupinovky po druhé

Skupinovky po tretie, nemožno však povedať, že úspešné

Skupinovky po štvrté

Keď už sme sa vrátili z The Beach, tak sme si The Beach aj pozreli   |   Neslušní chlapci