Mar 14

Trip do Gruzínska

by in Georgia trip

georgia

Poslednú dobu nejak flákam Flákača. Ani z Alghera, ani z Dublinu sa mi písať nechcelo, ale je sobota, 10 hodín ráno a do odchodu autobusu mi ostávajú 3 hodiny. Ideálny čas sa zaviazať na aspoň 3 príspevky z Gruzínska.

Letenky ako obvykle boli v akcii a tak ma spiatočný let Budapešť <=> Kutaisi vyšiel na 12 180 HUF, čo je okolo 40 EUR. Už niekoľko krát som si hovoril, že lety z Budapešti nebudem kupovať, lebo je opruz dostať sa na ich letisko, ale vždy podľahnem dobrej cene či destinácii. Moja závislosť.

Prvý krát volím na cestu Brno <=> Budapešť nie vlak, ale autobus so Student Agency, čo vzhľadom na dĺžku asi budem ľutovať. 5+ hodín v autobuse je proste dlho. Na druhú stranu, spiatočný lístok stojí len 22 EUR a SA majú pomerne dobre vybavené busy. Uvidíme.

Pri kúpe letenky som plánoval ísť sám (kto už sa nechá nahovoriť na Gruzínsko?), ale jedného večera, pri pivku, som spomínal kamošovi (volajme ho Johny) kam sa chystám a bez váhania si lístok kúpil tiež. Pokročilá nočná hodina v tom možno tiež hrala rolu 🙂

Bežne sa na výlet pripravujem v deň odletu (ak sa vôbec pripravujem) a po pristátí väčšinou ani neviem kam presne idem (pokiaľ nemám rezervovaný hotel, vtedy idem na hotel), ale Johny to mal naplánované už tak týždeň dopredu. O starosť menej.

Z Budapešti do Kutaisi letíme dnes v noci a prilietame kúsok po 4 ráno, takže jet lag nás asi neminie. Z Kutaisi pokračujeme na juhozápad do mesta Batumi, kde máme rezervovaný hotel. Dve noci v Batumi a ideme naspäť do Kutaisi, kde ešte máme v pláne turistiku po horách. A večer presun na letisko, odkiaľ o 5 ráno letíme naspäť do Budapešti. Už sa teším na ďalšiu noc na letisku.

Mimo samotného cestovania, ktoré samo o sebe milujem, nezávisle kam idem, sa do Gruzínska teším ešte kvôli jednej veci – konečne môžem vyskúšať Tortuga Travel Backpack. Batoh vytvorený cestovateľmi pre cestovateľov. Praktický pre potreby urban cestovateľov (nie na turistiku po horách) a spĺňa limity pre príručnú batožinu. V prípade Wizz Air ale musíte doplatiť za veľkú príručnú batožinu, alebo byť členom Wizz Privilege Pass (ktorý sa pri pravidelnom cestovaní aj tak oplatí kúpiť).

O dva dni hádam nový článok už z Gruzínska.